דוגמאות מהחיים של תוכניות לרווחת העובדים שהופיעו ב-Fortune 100 Best Companies to Work For®.
ייתכן שיותר מכל היבט אחר בתרבות של מקום העבודה, רווחת העובדים דורשת גישה הוליסטית שמתמקדת בתמיכה ב"אדם כולו" בכל עובד.
עצרו לרגע וחשבו על כל היבט בחייכם שבו הייתם רוצים לקבל תמיכה.
עכשיו חשבו על העובדה שלכל אחד מהעמיתים שלכם יש גרסה משלו לרשימה זו.
אצל חלק מהאנשים מדובר בצרכים מעשיים כמו סיוע בטיפול בילדים או תשלום שכר לימוד. אצל אחרים, ייתכן שמדובר בצרכים בסיסיים עמוקים יותר כמו ייעוץ תומך בשעת אבל, או הצורך להבין כיצד ליצור איזון בריא בין החיים לעבודה.
כמו בכל מערכת יחסים אחרת, היחסים בין מעביד לעובד צריכים להיות מבוססים על אמון, וכדי שישגשגו חייבת להיות תחושה אמיתית של אכפתיות ותמיכה.
אבל איך חברות יכולות ליצור תחושת רווחה כוללת בקרב האנשים שלהן?
היא מתחילה בהבנה מי הם האנשים שלכם ואיזה סוג של תמיכה הם צריכים. משם תוכלו להתאים את הנהלים שלכם לאותם צרכים ספציפיים ולטפח תרבות של עובדים מאושרים ובריאים.
כאשר לעובדים יש חוויות חיוביות באופן עקבי בתחומים החשובים שתורמים לרווחת העובדים, הם יכולים לשגשג במקום העבודה ומחוצה לו.
הנה דוגמאות לתוכניות לרווחת העובדים שפונות למרכיבים החשובים האלה ברווחת העובדים מכמה חברות מובילות שהשתתפו בסקר של Great Place To Work®.
9 דוגמאות לתוכניות לרווחת העובדים ממקומות עבודה מובילים
1. גיוס עובדים ב-Atlassian
התחלה ברגל ימין היא מרכיב חיוני בתחילתו של מסע הרווחה של עובד. תהליך קבלה מעצים ורשמי יכול לשמש כמקפצה להשתלבותו של עובד חדש וליצור את הבסיס לחיבור ואחווה עם העמיתים והמנהלים שלו.
ב-Atlassian, כל עובד חדש מתבקש לכתוב בלוג היכרות שישותף עם החברה כולה. בלוג ההיכרות נותן לעובדים חדשים הזדמנות לפרט על התפקיד, תחומי העניין והגורמים המניעים שלהם.
כמו כן, כל העובדים החדשים מוצגים בפני החברה כולה בפגישה השבועית הגלובלית ומוקצה להם חבר לעבודה דרך תוכנית החברים של Atlassian, שיכול לעזור להם עם שאלות, היכרויות ועוד.
2. הדרכה ב-Synchrony
אין דבר שמראה הבנה עמוקה של אכפתיות ותשומת לב יותר מסיוע אישי. ב-Synchrony, החברה מסתמכת על מדריכי רווחה שחוברים לעובדים כדי ליצור אסטרטגיית רווחה אישית המבוססת על נקודות חוזק וערכים.
העבודה עם אחד מהמדריכים היא חוויה חיובית, מתגמלת ומעוררת מוטיבציה שיכולה לעזור לעובד להגדיר את היעדים הייחודיים שלו ולהשיג אותם – ומציעה מקום בטוח לדון בצרכים הספציפיים שלו. מדריכי רווחה אישיים יכולים לספק גם תמיכה למנהיגי אנשים שמנהלים שיחות קשות עם הצוותים שלהם.
3. בניית מודעות ב-American Express
מודעות וסולידריות יכולות לעזור מאוד בתמיכה בעובדים המתקשים עם סוגיות אישיות שונות. ב-American Express יצרה החברה קמפיין חדש לכבוד חודש המודעות לבריאות הנפש: "כאן בשבילכם. אנחנו כאן זה בשביל זה."
לאורך כל החודש ערכה החברה ובינרים ושיתפה כלים כמו נקודות לשיחה עבור מנהלים בכירים, כשהמטרה של כולם היא להבטיח שעמיתים יבינו שאפשר להרגיש לא טוב, ואפשר לבקש עזרה.
היועצים של חברת American Express התפנו למפגשי ייעוץ קבוצתיים עם צוותים שרצו ליצור מקום בטוח לדיון בכל נושא שעלה.
מאמצים אלה מנרמלים את החשיבות של טיפוח עצמי והפחתת סטיגמות, וכך חושפים את מקור המכשול כדי לעזור לאלה שצריכים תמיכה בבריאות הנפש.
4. סיוע תומך ב-EY
אחד מהמרכיבים בתמיכה ברווחת העובד הוא להבהיר לעובד על האפשרויות העומדות לרשותו לבקשת עזרה. תוכנית או נוהל לתמיכה בעובדים שלכם הם דבר אחד, אך צריך גם להבטיח שהעובדים יודעים איך להשתמש בהם.
ב-EY, תוכנית השירותים המשולבים של סיוע לעובדים וניהול חיים משרתת את העובדים ובני משפחותים כבר יותר מ-40 שנה. דרך מוקד ואתר הפעילים 24 שעות ביממה, לעובדים יש גישה אל:
- המלצות לשירות ייעוץ לטווח קצר וארוך
- פתרונות בנושאי בריאות ורווחה
- משאבים והמלצות לטיפול בילדים ובקשישים
- שירותים יומיים ושירותים לבית
- טיפול בנתמכים
- טיולים אישיים ועוד.
הודות למוקד, העובדים יכולים להשתמש בקלות מרשימה בשירותי התמיכה של החברה.
5. הכרה ב-First American Financial
מרכיב חיוני ברווחה שרבים שוכחים הוא הכרה בעובד. כשחברות מכירות בעבודה המדהימה של העובדים, הן יכולות לטפח מורל גבוה בקרב העובדים ולהשאיר את החיוך על פניהם.
חברת First American הקימה את פלטפורמת ההכרה Fantastic, שבה עובדים יכולים להביע את הערכתם לעמיתיהם שהפגינו ערכים חשובים של יושרה, מחויבות, שירות, מנהיגות ועבודת צוות.
מנהלים רבים יכולים להכיר בביצועים יוצאים מן הכלל ובתרומות משמעותיות של עובדים גם על ידי הענקת נקודות. כל נקודה שווה לדולר אחד, ועובדים יכולים לפדות את הכסף כדי לרכוש פריטים כמו שוברי מתנה, חוויות וכרטיסים.
6. חזרה לעבודה ב-Adobe
כשחששות לגבי עבודת יתר ושחיקה ממשיכות להטריד חברות ברחבי ארה"ב, התמיכה באלה שיוצאים להפסקה מעבודה יכולה לשפר את רווחת העובדים.
חברת Adobe יצרה תוכנית בשם "ברוכים השבים" כדי להציע משאבים נוספים לעובדים וכדי לסייע למנהלים להקל על מעבר חלק חזרה לעבודה. התוכנית מיועדת לעובדים שחוזרים מחופשה ממושכת שנמשכה יותר משלושה חודשים קלנדריים.
כשהיא מציעה תמיכה מוגדרת כזו לחזרתו של עובד לעבודה, Adobe יוצרת תחושה של ביטחון פסיכולוגי ביציאה לחופשה.
כחלק מהתוכנית, מנהלים – בסיוע מרכז המשאבים לעובדים – מפתחים תוכנית מעבר לכל עובד ודנים בצורך האפשרי בהסדר עבודה חלופי.
כשהיא מציעה תמיכה מוגדרת כזו לחזרתו של עובד לעבודה, Adobe יוצרת תחושה של ביטחון פסיכולוגי ביציאה לחופשה מכל סיבה שהיא.
7. חופשה בחברה כולה ב-Red Hat
מרכיב חיוני בטיפוח איזון בריא של עבודה/חיים הוא השיטה והתקופה שבהן עובדים יוצאים לחופשה. אנשים רבים מתקשים לנצל את ימי החופשה בתשלום, וכשזה קורה, רבים מתמודדים עם חרדה בגלל העבודה שתחכה להם כשהם יחזרו.
נהלים שמבטיחים שעובדים באמת יוכלו להתנתק וליהנות מהחופשה הם חיוניים. בחברת Red Hat, התשובה היא "ימי טעינת מצברים". ימי חופש רבעוניים מיוחדים אלה נבחרו על ידי העובדים ומספקים לכל עובדי Red Hat את ההזדמנות להתרחק מהמחשב ליום, לנוח ולמלא מצברים.
היתרון ביום חופש קולקטיבי הוא שעובדים באמת יכולים להתרחק מהעבודה ולחזור מההפסקה הזאת לתיבות דואר ריקות. כשאין פגישות והודעות דוא"ל, אף אחד לא צריך לעבוד כפול כשהוא חוזר כדי לפצות על תקופת החופשה.
8. רווחה כלכלית ב-Tanium
בין הגורמים הרבים שיוצרים תחושת רווחה משמעותית, ביטחון כלכלי הוא זה שבגללו אנשים רבים לא ישנים בלילות. לחוסר הביטחון המקיף את נושא הכספים יש פוטנציאל לשבש מאוד את החיים האישיים והמקצועיים של האדם.
חברת Tanium רוצה להבטיח שלחברי הצוות יש את הידע והמשאבים הדרושים כדי לקבל החלטות פיננסיות מושכלות לטווח הקצר והארוך שיועילו להם ולמשפחות שלהם.
עובדים יכולים להשתתף גם בשבועות שמוקדשים לרווחה כלכלית שמתקיימים לעיתים קרובות וכוללים:
- מפגשי מידע בהנחיית אנשי מקצוע
- יועצים פיננסיים חיצוניים
- ייעוץ פיננסי אישי
- משאבים פיננסיים לפי דרישה
המפגשים של מידע פיננסי עוסקים בנושאים כמו תיעדוף נכסים לבניית אסטרטגיות פיננסיות חזקות, תכנון העתיד וניהול חשבונות פרישה.
Tanium מסירה את המסתורין מתחומים רבים שתורמים לחוסר הוודאות.
העובדים משתמשים במפגשים נפרדים של ייעוץ פיננסי כדי לדון בתמונה הפיננסית המקיפה שלהם וכדי להבין איך להשיג יעדים פיננסיים. כש-Tanium מספקת רמה כזו של תמיכה, היא מסירה את המסתורין מתחומים רבים שתורמים לחוסר הוודאות בתקינות הפיננסית.
9. רשתות תמיכה ב-Atlantic Health System
אין דבר שמביע תחושה של טיפול ב"אדם כולו" כמו רשת של עמיתים שחושבים כמוכם, שמכירים אתכם ונמצאים שם כדי לתמוך בכם. ל-Atlantic Health יש צוות רווחת כוח עבודה שמשלב מתן טיפול רפואי באמצעות בדיקות גופניות ומניעתיות שנתיות ותוכניות ליצירת סגנון חיים בריא.
התוכנית Caring for the Caregiver Peer Support של Atlantic מחברת בין חברי צוות לבין עמית שעבר הדרכה כשהם צריכים לדבר על חוויה מאתגרת במיוחד בעבודה. העמית יכול לעזור להם לחזור הביתה אחרי משמרת ולחזור לעבודה ביום למחרת כשהם מרגישים חזקים יותר.
לסיום, לחברה של מחלקת טיפול רוחני שמחברת בין חברי צוות לבין הכומר של Atlantic Health System שנותן אוזן קשובה ומבינה.
תוכניות אלה הן ביטוי מושלם לגישה הוליסטית לטיפול בעובדים ולרווחתם.
איך נראית שלמות
אם תרצו לקבל מידע נוסף על חברות נהדרות אחרות ולהבין מה הן עושות כדי לתמוך ברווחת העובדים, הירשמו לניוזלטר שלנו. ושקלו לערוך סקר בין העובדים שלכם כדי ללמוד באילו דרכים אתם כבר מצליחים במסע הרווחה של החברה שלכם.