גיוס עובדים הוא כבר לא תהליך פסיבי של פרסום משרה בעיתון ואיסוף קורות חיים. בעידן החדש תהליך הגיוס הוא ריקוד דינמי בין ארגונים לבין מועמדים, תחרות על כשרונות מיוחדים ועל מוחות מיומנים בשוק שהוא גלובלי ואולטרה דיגיטלי. אקלים חדש זה של שוק עבודה מתפתח מציב אתגרים רבים למגייסים, למנהלי כוח אדם ולמנהלי משאבי אנוש, הוא דורש הבנה עמוקה של כוח העבודה ומחייב אסטרטגיות גיוס חדשניות.
מהו גיוס עובדים? וכיצד גיוס משפיע על הארגון?
גיוס עובדים הוא היבט בסיסי בניהול משאבי אנוש, הוא קובע את הרכב ואיכות ההון האנושי ויש לו השפעה על כל היבטי הארגון. זהו תהליך הכרוך במציאת האנשים הנכונים עם הכישורים המתאימים, אשר בלעדיהם הארגון לא ישיג את יעדיו.
יחד עם זאת חשוב להבין כי תהליך הגיוס, הבחירה והשילוב של עובדים לא רק קובע את הרכב כוח העבודה המיידי אלא גם משפיע על הארגון לטווח הארוך. הוא משפיע על התרבות הארגונית, על הפרודוקטיביות, על מידת החדשנות, על הביצועים, על הריווחיות והצלחתו הכוללת הארגון.
עובדים איכותיים הם לרוב אפקטיביים יותר. יש להם את הכישורים, הידע והיכולות הנדרשים להשלים את משימותיהם ביעילות. תוצרי עבודתם גבוהים והם גם פרודוקטיביים יותר. איכות העובדים קשורה גם לתרבות בארגון. עובדים איכותיים נוטים להיות בעלי גישה חיובית, בעלי מוסר עבודה גבוה ורמת מקצועיות גבוהה. הם נוטים לכבד את עמיתיהם, תורמים לסביבת העבודה ויוצרים תרבות של מצוינות. עובדים איכותיים הם גם חדשניים ויצירתיים. הם לא מפחדים להעלות רעיונות חדשים לערער על הסטטוס קוו ולשפר היבטים שונים בארגון, וכידוע חדשנות היא רכיב חיוני להסתגלות ולהצלחתן של חברות בעידן החדש.
גיוס עובדים יעיל תורם גם לשימור העובדים. כאשר עובדים מרגישים שהם מתאימים לתפקידם וערכיהם עולים בקנה אחד עם ערכי הארגון, הסיכוי שהם ישארו במקום העבודה גדלים לאין שיעור.
לתהליך גיוס העובדים עצמו יש גם חשיבות, שכן הוא משפיע גם על המוניטין של המעסיק וגם על התדמית של המותג. חווית גיוס חיובית, שקופה והוגנת יכולה לתרום באופן משמעותי לתדמית מותג חזקה. לעומת זאת, שיטות גיוס שליליות עלולות לשחוק במהירות את המוניטין של הארגון, ולהשפיע על יכולתו למשוך כישרונות מובילים.
95% ממועמדים לעבודה מדווחים כי המוניטין של הארגון הוא גורם מרכזי בבואם לשקול הצעת עבודה.
אתגרי גיוס עובדים בעידן החדש
אתגרי גיוס עובדים בעידן החדש הם רבים ומגוונים. כוח העבודה במאה ה-21 מאופיין בגיוון מבחינת גיל, מגדר, רקע תרבותי ומוצא אתני. גיוס עובדים מדמוגרפיה כה ורסטילית דורש גישה ניואנסית המבטיחה הכלה ושוויון בתהליך הגיוס. יתרה מכך, עליית קרנה של העבודה מרחוק, במיוחד לאחר פנדמיית הקורונה, מאתגרת עוד יותר את שיטות הגיוס המסורתיות ומחייבת מגייסים לגייס ולשמר עובדים מוכשרים בקשת רחבה של מיקומים גיאוגרפיים.
גם ההתקדמות המואצת של הטכנולוגיה מציבה אתגרים בפני מנהלי משאבי אנוש. חיי המדף של מיומנויות הולכים ומתקצרים ויש צורך לזהות מועמדים בעלי יכולת הסתגלות מהירה שיוכלו להתאים את עצמם לנוף המשתנה ללא הרף. הטכנולוגיה, עומס הנתונים וריבוי הגירויים גם מחייבים מגייסים לבלוט בתהליכי הגיוס עצמם ולבדל את הארגון שלהם. במלחמה הגלובלית בין ארגונים על כישרונות מובילים מגייסים צריכים אפוא להציע לא רק הטבות ומשכורות מפתות אלא סביבת עבודה מטפחת ומעשירה ותרבות ארגונית חיובית, שוויונית, מכילה והוגנת.
מסקר שערכנו ב-Great Place To Work בשנת 2022 ובו דגמנו 4,200 עובדים ממגוון תעשיות, עולה כי כ-98% מהעובדים מחפשים תרבות ארגונית טובה במקום העבודה שלהם והיא חשובה להם.
ומאחר שארגונים הזוכים להסכמת Great Place To Work מאופיינים בתרבות ארגונית חיובית וחזקה, חברות מוסמכות מצליחות יותר בגיוס ושימור עובדים בהשוואה למקומות העבודה הממוצעים.
כיצד מגייסים עובדים איכותיים?
יש בנמצא מגוון פתרונות גיוס עובדים, חלקן ותיקות ומסורתיות יותר וחלקן חדשניות יותר. בין שיטות גיוס עובדים ניתן לציין את הבאות:
- פרסום משרות בעיתונים
- פרסום באתרי דרושים
- פרסום בקבוצות דרושים בפייסבוק וברשתות החברתיות
- פרסום בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות
- פרסום בלוחות דרושים של אוניברסיטאות/מכללות/בתי ספר
- הסתייעות בחברות גיוס עובדים וחברות השמה
- שיטת חבר מביא חבר
- ירידי תעסוקה
- גיוס בימים פתוחים באקדמיה
- שימוש במיתוג מעסיק
- פרסום שלטי חוצות
שיטות גיוס אלו אמנם יכולות להביא מועמדות ומועמדים אך רק חלק מהן מגדילות את הסיכוי לגיוס עובדים איכותיים באמת. כך למשל, השקעה במיתוג מעסיק יכולה להעלות את הסיכוי לגיוס עובדים איכותיים. שיווק הארגון כמקום שטוב לעבוד בו, יצירת מוניטין טוב לארגון והצגת הארגון כמקום נעים, כיפי, חיובי ומטפח - עוזרים מאוד למשוך עובדים מוכשרים. גם שיטת גיוס עובדים של חבר מביא חבר יכולה להגדיל את הסיכוי לגיוס עובדים איכותיים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי שיטה זו יכולה לעבוד בעיקר בארגונים שדואגים לעובדים שלהם, מטפחים אותם, ויש בהם תרבות של הוגנות, הכלה ושוויון. עובדים בארגון כזה יטו להדהד מיוזמתם משרות חדשות לחבריהם ולקרוביהם, הם מהווים מעין "סוכני שיווק" המשקפים מרצונם את תנאי העבודה וכך מושכים מועמדים מוכשרים למשרות פנויות.
שילוב בין מיתוג חזק ותהליך גיוס חיובי לבין טיפוח תחושת קהילה בקרב עובדי הארגון מאפשר לא רק לגייס כישרונות כי אם גם לשמר אותם. תרבות ארגונית טובה היא כלי רב עוצמה לגיוס עובדים מוכשרים. ככל שעובדים אוהבים לבוא למקום העבודה, כך גדל הסיכוי שהם ישמשו שגרירים של רצון טוב למקום העבודה וימגנטו עובדים איכותיים.
במחקר שערכנו ב-Great Place to Work לא מזמן באירופה מצאנו כי לבני דור המיליניאלס יש סבירות גבוהה פי 149 להמליץ בחום על החברה שלהם לחברים ובני משפחה אם הם מרגישים שזה מקום שבאמת נהדר לעבוד בו.
בבריטניה למשל מאות חברות שעברו את הסכמת Great Place to Work Certified™ וזכו לתואר Best Workplaces™ מציגות את התו בלוחות הדרושים, באתרי האינטרנט של החברה, בחתימת הדוא"ל ובערוצי המדיה החברתית של החברה, כי כאשר מועמדים לעבודה רואים את התו הם יודעים שמדובר בחברה טובה שבאמת כדאי לעבוד בה.
שימו לב, בטבלה שלהלן ניתן לראות עד כמה טוב לעבוד בחברות שעברו את הסכמת Great Place to Work בהשוואה לחברות ממוצעות.
מקום עבודה ממוצע בארה"ב | מקומות עבודה עם הסמכת Great Place to Work Certified |
עד כמה טוב יותר לעבוד בחברות עם הסמכה? |
|
שיעור העובדים שמצפים לבוא לעבודה | 42% | 82% | 93% |
אחוז העובדים שמרגישים שרווחי החברה מתחלקים בצורה הוגנת | 30% | 68% | 125% |
שיעור העובדים שלדעתם המנהלים שלהם נמנעים מאפליה | 37% | 74% | 102% |
אחוז העובדים שלדעתם הקידומים בארגון הוגנים | 41% | 76% | 88% |
שיעור העובדים שלדעתם אנשים נמנעים מפוליטיזציה ומבגידה בעמיתים כדי להשיג תוצאות | 43% | 80% | 88% |
אחוז העובדים שלדעתם העובדים מקבלים שכר הוגן | 41% | 75% | 82% |
תהליך גיוס עובדים
תהליך גיוס עובדים אמנם מעט שונה מארגון לארגון ומשתנה מתפקיד לתפקיד, אך ניתן להצביע על כמה שלבים כלליים זהים בארגונים השונים ובתעשיות השונות:
- הגדרת דרישות התפקיד - הגדרה ראשונית של אילו כישורים, מיומנויות, ניסיון, רישיונות, תעודות, תארים וכו' דרושים כדי למלא את התפקיד.
- תיאור התפקיד - אחרי שיודעים את הגדרת התפקיד אפשר לנסח את תיאור המשרה, תחומי האחריות שלה ודרישותיה.
- בחירת אפיקי הגיוס - כאשר יודעים מי קהל היעד של המשרה, אפשר להניח היכן ניתן לפגוש אותו. אם מדובר למשל בקהל צעיר אפיק כמו רשתות חברתיות יהיה יעיל, אך אם מדובר בקהל מבוגר אולי כדאי להשקיע במודעות דרושים בעיתונים. כל תפקיד וערוצי הגיוס המתאימים לו.
- קבלת קורות חיים ומיונם - המשרה פורסמה, כעת מתחיל זרם של קורות חיים. בשלב זה יש למיין את קורות החיים ולסנן אותם על בסיס הגדרות התפקיד והתאמת המועמדים להגדרה.
- ראיון טלפוני מקדים - אחרי המיון והסינון הראשוניים מבצעים ראיון טלפוני, המהווה כלי מיון נוסף. דרך הראיון הטלפוני לומדים עוד על המועמדים, משלימים פרטים נוספים על אודותיהם ומבינים בצורה מעמיקה יותר את מידת התאמתם לתפקיד.
- מבחנים - בשלב זה יש לא מעט ארגונים שעורכים מבחנים. אלו יכולים להיות מבחני פסיכוטכניים, מבחנים מקצועיים, טסטים, מבחני סיווג בטחוני, דינמיקות קבוצתיות, מבחני אינטליגנציה, מבחנים גרפולוגיים וכו' - הם נועדו לבחון את הכישורים של המועמדים שהגיעו לשלבים מתקדמים יותר ולסנן גם אותם.
- ראיונות בארגון - כעת רוב מנהלי משאבי אנוש מזמנים את המועמדים שעברו בהצלחה את המבחנים לראיונות אישיים בארגון עם נושאי תפקידים שונים. בשלב זה מכירים מקרוב כל מועמד ומועמדת מנהלי כוח האדם, המנהלים הבכירים ועוד, ומוודאים שיש התאמה בין המועמד לבין התפקיד.
- בחירת המועמד/ת - לאחר כל הראיונות והמבחנים, מגיע שלב ההכרעה ובו למעשה בוחרים את המועמד הסופי שיקלט בארגון. חותמים עימו על חוזה עבודה ומתחילים לעבוד…
גיוס עצמאי או בעזרת חברות גיוס עובדים?
כמו בכל דבר בחיינו להסתייעות בחברות גיוס עובדים או חברות השמה יש יתרונות וחסרונות בהשוואה לגיוס עובדים עצמאי, נמנה את המרכזיים שבהם:
יתרונות חברות גיוס:
- מומחיות - חברות גיוס מאוישות במגייסים מיומנים שגיוס ומיון מועמדים זוהי ההתמחות שלהם והם מנוסים בתחום זה, מה שמאפשר להם למשוך מועמדים ולמיין אותם במקצועיות רבה.
- גישה למאגר מועמדים גדול - מתוקף תפקידם, עבודתם ומומחיותם, לחברות גיוס עובדים יש קשרים ענפים ומאגר גדול למדי של מועמדים למשרות מהם הן יכולות "לשלוף" מועמדים מתאימים.
- חסכון בזמן - חברות גיוס יכולות לחסוך זמן למחלקת משאבי האנוש בארגון על ידי מתן שירותי מיקור חוץ לסינון הראשוני של המועמדים. זה מאפשר למחלקת משאבי האנוש להשקיע זמן אך ורק במיון האנשים שהגיעו לשלב הסופי בלבד ומפנה להם זמן להשקיע בנושאי הליבה של הארגון.
חסרונות חברות גיוס:
- עלות - חברות גיוס גובות כסף על כל השמה, לרוב אחוז מסוים מהמשכורת הראשונה של העובד. כאשר מדובר בארגונים קטנים או כאשר יש צורך בגיוסים רבים בהיקפים נרחבים מאוד, עלות זו עלולה להכביד על תקציב הארגון.
- העדר היכרות עם הארגון - גם אם חברות גיוס עובדים יתאמצו מאוד, הן לעולם לא יכירו את הארגון כשם שמנהל משאבי האנוש מכירים. חוסר הכרות זה יכול לגרום לכמה בעיות, ביניהן: קושי לשווק את הארגון בצורה נכונה למועמדים, בחירה לא מדויקת על מועמדים, אי דיוקים בתיאור התפקיד, כמו שעשוי להיווצר פער בין ציפיות העובד שגויס על ידי חברות הגיוס לבין תפקידו בפועל.
- התמקדות בכמות ולא באיכות העובדים - מאחר שחברות גיוס מתוגמלות לפי השמה, ייתכן מצב שבו הן נותנות עדיפות לאיוש מהיר של משרות וויתור על איכות המועמדים והתאמתם לתפקיד ולתרבות של הארגון.
הבנת היתרונות והחסרונות של חברות גיוס היא חיונית אפוא למנהלי כוח אדם ומנהלי משאבי אנוש לניווט בעולם המורכב של גיוס עובדים בעידן החדש.
העצמת תהליכי גיוס עובדים עם הסכמת Great Place To Work
ישנן דרכים רבות לגייס ולמשוך עובדים מוכשרים אך מעל הכל נראה שארגון המציע תרבות ארגונית בריאה וחיובית, ושהעובדים חושבים שהארגון הוא מקום נהדר לעבוד בו - זוכה באופן טבעי לעובדים הטובים, המוכשרים והאיכותיים ביותר.
הפכו לבחירה מובילה עבור מחפשי עבודה עם הסכמת Great Place To Work
אנו ב-Great Place To Work מעניקים הסמכה התומכת באסטרטגיית גיוס העובדים של ארגונים. הסכמה זו מרחיבה באופן אורגני את מאגר המועמדים לכל תפקיד וממגנטת עובדים מוכשרים. ההסכמה היא אובייקטיבית ומהווה חותם של איכות בכל מה שנוגע לתרבות הארגונית ולחווית העובדים בארגון. חברות שעומדות בסטנדרט ההסכמה של Great Place To Work מצליחות לגייס ולשמר עובדים בצורה הרבה יותר טובה לעומת מקומות עבודה ממוצעים ונהנות ממונטין מפואר. אז למה אתם מחכים, הגיע הזמן לקחת את הארגון שלכם לשלב הבא!
הצטרפו למותגים המובילים בעולם שכבר עברו בהצלחה את הסמכת Great Place To Work
מיתוג מעסיק זה לא עוד מילת באזזז טרנדית שתעבור מן העולם עם חלוף האופנה. הוא הדרך האולטימטיבית להפוך מקומות עבודה "רגילים" לנחשקים בעייני מועמדים מוכשרים, זה אמצעי לשימור עובדים מיומנים, וכלי רב עוצמה למשיכת לקוחות, בעלי עניין, שותפים עסקיים ומשקיעים.
מיתוג מעסיק יכול להיות מנוהל או מוזנח - זה בידיים שלכם. אם הוא מנוהל היטב הוא מצייר תמונה חיובית ואטרקטיבית על אודות תרבות החברה ומדגיש רווחה, דאגה והזדמנויות לצמיחה. אך אם מותג המעסיק מוזנח - המוניטין עלול להיפגע, עובדים מוכשרים עשויים להירתע מלעבוד בחברה, הפריון בסכנה ותיתכן גם חלופת עובדים גבוהה.
✔ 72% מהמגייסים טוענים שלמיתוג מעסיק יש השפעה משמעותית על גיוס עובדים. |
✔ ארגונים בעלי מותג מעסיק חיובי וחזק משקיעות 50% פחות בכל גיוס. |
✔ 75% ממחפשי עבודה מדווחים שהם בודקים את מיתוג המעסיק בטרם הם שולחים קורות חיים. |
יש לא מעט דרכים לטפח את מותג המעסיק ולבנות לארגון מוניטין של מעסיק מועדף אחת מהן היא דרך הסכמת Great place to work. תג ההסמכה של GPTW מהווה עדות למסירותו של הארגון למצוינות בתרבות מקום העבודה וניתן להציגו בקמפיינים דיגיטליים ומודפסים ובאתרי אינטרנט וכך למשוך מועמדים מוכשרים. ההסכמה תורמת למיתוג הארגון ולמיצובו בשורה אחת עם מותגי המעסיקים המוערכים ביותר בעולם ועם מקומות העבודה הטובים ביותר לעבוד בהם.
מה זה מיתוג מעסיק?
התשובה לשאלה מה זה מיתוג מעסיק היא די פשוטה, זהו תהליך מורכב ומתמשך של טיפוח מוניטין פנים-ארגוני המוקרן גם החוצה, החותר ליצירת מקום עבודה שפשוט נפלא לעבוד בו. מיתוג מעסיק הופך מעסיקים למועדפים על ידי עובדים מוכשרים, ואם משקיעים בו הוא יכול להפחית שחיקת עובדים, לשמר עובדים לאורך זמן, לצמצם עלויות גיוס ולתרום לרווחיות של הארגון.
בבסיסו, מיתוג מעסיק מגלם את התפיסה של ארגון כמעסיק והתדמית שהוא משדר לעובדים הקיימים ולעובדים הפוטנציאליים. הוא משקף את התרבות הארגונית, את הערכים של הארגון ואת המחויבות של הארגון לעובדיו, ואם הוא מנוהל כראוי הוא משפיע לטובה על כל היבטי הארגון.
איך מיתוג מעסיק משפיע על החברה?
✔ משיכת כשרונות ועלויות גיוס מופחתות: מיתוג מעסיק ממגנט מועמדים איכותיים. בעולם עתיר הצעות עבודה, לוחות ואתרי דרושים, נרטיב משכנע של מותג מעסיק גורם לארגון לבלוט. דמיינו חברה שידועה בחדשנות שלה או בטיפוח סביבה שיתופית, היא תמשוך באופן טבעי יותר מועמדים. גם עלויות הגיוס יורדות שמיתוג המעסיק הוא טוב. מוניטין טוב גורם למועמדים לחפש עבודה בארגון מיוזמתם, כך שאין צורך להשקיע בקמפיינים יקרים לגיוס טאלנטים.
✔ שימור עובדים: מיתוג מעסיק מנוהל טוב מסייע גם לשמר עובדים. הוא מטפח שייכות, שיתפיות וסביבת עבודה נעימה ומכילה. עובדים שחשים שהערכים שלהם ושאיפותיהם מתאימים לתרבות החברה ושיש להם נתיבים להתקדמות ולפיתוח מקצועי נוטים להיות פרודוקטיביים יותר, מעורבים יותר ומחויבים לארגון.
✔ הצעת ערך משופרת - EVP - Employee value proposition: מיתוג מעסיק משפר את הצעת הערך של המעסיק, קרי: את מערך ההטבות והחוויות הייחודי שהארגון מציע לעובדיו. היבט זה חורג משכר טוב והטבות כלכליות כמו קרן השתלמות, זה קשור לתרבות הארגון, להזדמנויות לפיתוח הקריירה וחווית העובדים.
✔ רווחת עובדים: כאשר העובדים מרגישים מוערכים, שהם מקבלים כבוד, שהם חלק מקהילה תומכת ומכילה - שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה עולה בהתאמה. הם ירגישו פחות לחץ, איזון בריא, רווחה ותמיכה.
✔ ריווחיות: עובדים שמחים ומעורבים הופכים לשגרירי הארגון. הם מקדמים את התרבות והערכים של החברה בצורה חיובית, וזה מתורגם בסופו של יום למשיכת אורגנית של טאלנטים, לשיפור שביעות רצון הלקוחות, להעצמת נאמנות הלקוחות ולשיפור הרווחיות.
שלבים בטיפוח מיתוג מעסיק
כפי שציינו מיתוג מעסיק זהו תהליך מתמשך שאף פעם לא נגמר. יש לטפח אותו, לנהל ולתחזק אותו כל העת.
מיתוג המעסיק מתחיל מהתבוננות פנימה אל תוך הארגון, על מנת להגדיר את ערכי הליבה ואת חוויית העובדים. זיהוי ערכי הליבה מניח את התשתית לבניית זהות מותג המעסיק, זהות שעתידה למשוך עובדים המזדהים עם הערכים הללו. בשלב זה יש לענות על שאלות כמו למשל מה הם העקרונות המנחים את הארגון - חדשנות? שיתוף פעולה? אחריות חברתית? תרומה לקהילה? וכו'.
לפי סקר, 86% מבני דור המיליניאלס מדווחים שהם ישקלו בחיוב לעבוד בארגון המציע שכר מופחת אם הערכים והייעוד של הארגון עולים בקנה אחד עם שלהם.
בשלב זה יש גם להגדיר את התרבות בארגון. האם למשל הארגון תומך באיזון בין חיים אישיים לבין עבודה? דוגל בתרבות ארגונית שבטית או מכירתית ותחרותית?. הבנת התרבות תאפשר אותנטיות בהצגת החברה, מה שיאפשר למשוך עובדים אשר ישגשגו בה.
ומה באשר לעובדים? איזה מסע ממתין להם בארגון? האם הארגון מציע הזדמנויות לצמיחה? ללימודים? להתפתחות מקצועית? אפשרויות קידום? - מיפוי מסע העובדים מאפשר להציג את המחויבות להצלחת העובדים וכך למשוך עובדים מוכשרים ומיומנים.
לאחר שלב ההגדרות וההתבוננות הפנימית, מגיעה העת לבנות את הנרטיב של הארגון ולחלוק אותו עם העולם. על נרטיב זה להיות אותנטי ומשכנע כדי שעובדים יוכלו להזדהות ולהדהד אותו. מאחר שאנשים מתחברים לסיפורים, רבים מהארגונים מציגים את הנרטיב באמצעות סיפורים - סיפורי הצלחה של העובדים, סיפורי הצלחה של הארגון וכו'. זה הזמן למנף את הרשתות החברתיות ולפרסם בהן סיפורי הצלחה, הוכחות לתרבות הארגונית החיובית והחזקה כמו פרסום תג ההסכמה של Great place to work, שיתוף סרטוני סיפורים אישיים של עובדים, הצצה למאחורי הקלעים של מקום העבודה, הצגה של מסלולי התפתחות של העובדים, הטבות המוענקות לעובדים ועוד.
להלן מספר דוגמאות חיות לאופן שבו חברות אשר זכו לתג Great place to work השתמשו ומינפו את התג כדי להעצים את מותג המעסיק.
תמונה שפרסמו מיוזמתם העובדים המאושרים בחברת AvidXchange ברשת X, אחרי שקיבלו בשנה השניה ברציפות את תג Great place to work.
חברת השילוח DHL הטביעה בגאווה את התג של Great place to work על גבי הרכבים שלה.
הודעה לעיתונות שהוציאה חברת DuPont מיד עם קבלת הסכמת Great place to work. במסגרתה היא גם פרסמה נתונים מחמיאים שעלו מסקר העובדים: 80% מהעובדים דיווחו כי נהנו מקבלת פנים נעימה וחמה כאשר החלו לעבוד, 81% מהעובדים מרגישים שנותנים להם אחריות רבה, 76% מהעובדים מרגישים שעבודתם מחוללת שינוי ו-76% מהעובדים מרגישים תחושת גאווה בהישגי החברה.
חברת Raven, שזכתה לתג Great place to work, הציגה את סיפורה של עובדת בחברה ברשת X כדוגמה מדוע אנשים בוחרים לעבוד בחברה. בפוסט מוצגת תמונתה של העובדת מחזיקה את התג של GPTW. העובדת הדגישה בפוסט את תרומת החברה לקהילה וכך למעשה הבליטה את ערכי החברה, שהם חלק אינטגרלי ממיתוג מעסיק.
חשוב להבין ולזכור שטיפוח מותג מעסיק זהו דיאלוג לא מונולוג. יש לבנות קשרים אמיצים עם העובדים כדי שהמיתוג ימלא את מלוא הפוטנציאל שלו. כדאי לבנות קהילה סביב הארגון, ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או לינקדאין, לענות באדיבות לשאלות ולפניות של עוקבים ושל מועמדים פוטנציאליים, ליצור פודקאסטים, לפרסם תמונות של חוויות באינסטגרם ולהדגיש את הגאווה הארגונית בפייסבוק. לעודד עובדים לשתף את חוויותיהם במדיה הדיגיטלית, לקחת חלק בכנסים מקצועיים, בירידים, להיות חלק משיחות ודיונים בקבוצות ברשתות החברתיות ועוד.
האם יש קורס מיתוג מעסיק?
בהחלט, ארגונים המעוניינים להעצים ולטפח את מיתוג המעסיק שלהם יכולים לעבור קורס מיתוג מעסיק. כאשר מבין הקורסים למיתוג מעסיק שקיימים כיום הסכמת Great Place to Work היא מהמובילות בתחום. הסכמה זו מבוססות על איסוף נתונים אמפיריים והיא משמשת עדות למחויבות של ארגונים לטיפוח תרבות חיובית במקומות העבודה המתעדפים את רווחת עובדיהם.
הסמכת Great Place to Work עומדת בחזית המאמץ ליצירת סביבת עבודה מעוררת השראה, מטפחת, מכילה ויוצאת דופן. הסכמה זו מעניקה תג יוקרתי לארגונים המצטיינים בטיפוח של תרבות של אמון, הוגנות, הכלה, שוויון, חדשנות ואחווה, תרבות שבה כל עובד ועובדת מרגישים מוערכים ומועצמים.
בלב ליבה של ההסכמת GPTW עומד סקר עובדים, המועבר לכלל עובדי הארגון ונועד לאמוד את תפיסת העובדים לגבי תרבות מקום העבודה, מנהיגות, יעילות, אמינות, הגינות ועוד. לאחר מכן הארגון מקבל מיפוי מדויק של התרבות הארגונית וצרכי העובדים וסט כלים מעשי להעצמת תחושת הגאווה הארגונית. כאשר כדי לקבל את תג ההסכמה על הארגון להצטיין בקריטריונים השונים.
הסכמת Great Place to Work היא בינלאומית ונחשבת לסמכות בלתי מעורערת בתרבות מקומות עבודה. היא מבוססת על למעלה מ-30 שנות מחקר, שנערך בקרב עשרות אלפי חברות ועם 100 מיליון עובדים בכל רחבי העולם.
תג Great Place to Work הוענק כבר לחברות מוכרות כמו: Salesforce, הילטון, אמריקן אקספרס, CISCO, AT&T, טרגט וארגונים רבים נוספים בכל רחבי העולם. הוא ידוע כמסמל תמיכה עמוקה במחויבות של הארגון לתרבות עבודה של אמון, כבוד והכלה, הוא מבדל ארגונים ממתחריהם, מסייע במשיכת עובדים מוכשרים, משפר את המוניטין של הארגון ותורם לשיפור הביצועים עסקיים.
תוך כמה זמן ניתן להרגיש בשינוי?
מיתוג מעסיק זהו תהליך אסטרטגי הנבנה במאמץ וכולל פיתוח ותחזוקה של תדמית הארגון לאורך זמן. תהליך זה כולל סקרי עובדים תקופתיים, פיתוח אסטרטגיה, יישום האסטרטגיה, מדידה עקבית ושיפור מתמיד של הביצועים. זהו תהליך מתמשך אך כזה שנושא פרי וניתן להרגיש בשינוי שהוא מחולל - כשעובדים פוטנציאליים פונים מיוזמתם לארגון כדי לעבוד בו, כשעובדים קיימים נותרים נאמנים לארגון ואחוז הנטישה יורד, כשעלויות הגיוס יורדות, כאשר התפוקה עולה והריווחיות נוסקת.
משך זמן היישום משתנה מארגון לארגון והוא מושפע מכמה פרמטרים מרכזיים:
- גודל הארגון - על פי רוב בארגונים גדולים יותר משך זמן היישום הוא ארוך יותר. יש הרבה מחלקות, הרבה עובדים ולוקח זמן רב יותר ליישם את אסטרטגיית המיתוג החדשה.
- בשלות הארגון - בארגונים קיימים עם מותגים מבוססים יישום מיתוג מעסיק עשוי לקחת פחות זמן מיישום בארגונים בהם צריך לבנות אסטרטגיית מותג מעסיק מאפס.
- זמינות משאבים - בארגונים שיש להם משאבים זמינים כמו תקציבים וכוח אדם, היישום יהיה מהיר יותר בהשוואה לארגונים דלי משאבים.
זה הזמן למינוף הסכמת Great Place to Work להעצמת מיתוג מעסיק
בנוף העסקי התחרותי של ימינו, מיתוג מעסיק מהווה מרכיב חשוב באסטרטגיית ניהול משאבי האנוש של הארגון. הסמכת Great Place to Work תורמת באופן משמעותי למותג המעסיק, היא אות יוקרתי ונחשק המוענק אך ורק לארגונים המצטיינים ביצירת תרבות עבודה חיובית ומחויבים לרווחת העובדים, ומשמשת הוכחה למחויבות הבלתי מעורערת של הארגון ליצור סביבה שבה עובדים משגשגים ופורחים.
הרשמו לקבלת הסמכת Great Place to Work עוד היום, והתחילו למשוך כשרונות, להעצים את מותג המעסיק שלכם ולשפר את התוצאות העסקיות.
"הצגת תג הסמכת Great Place to Work בעמוד הלינקדאין ובעמודי הדרושים שלנו הניבה החזר משמעותי להשקעה בערוצים נבחרים. לפחות 27% מהמועמדים למשרות ציינו את הסכמת Great Place to Work כשהם עתרו למשרות", קטי אוונס-רבר, CPO בחברת Wonolo
הצטרפו למותגים המובילים בעולם שכבר עברו בהצלחה את הסמכת Great Place To Work